Translate

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

تحقق آزادی و دموکراسی در حکومت دینی غیر ممکن است!



نگاهی به انقلاب های رخداده در کشورهای عربی منطقه و نتایج آن نشان دهنده این واقعیت انکار ناپذیر است که تحقق دموکراسی و آزادی در چهارچوب دین غیرممکن است.

خیزش مردم در تونس و مصر و پایین کشیدن دیکتاتورهایی که سالیان دراز ، حاکمان بی چون و چرای این کشورها بودند ، هر چند شادی زود گذری در آزادیخواهان جهان ایجاد کرد اما با به قدرت رسیدن دیکتاتوری های مذهبی در این کشورها که با تحدید آزادی های فردی و اجتماعی و همچنین گسترش اختلافات قومی و مذهبی تا حد به چالش کشیدن تمامیت ارضی این کشورها همراه بوده ، تمام امیدها را به یاس مبدل ساخت.
در ایران نیز نگاهی به کارنامه اصلاح طلبان و مدعیانی که در آشفته بازار مطالبات روز افزون مردم ، خود را سردمدار اصلاحات می دانند ، نشان می دهد که اعتقاد به اسلام و اولویت های دینی در این عده مانع به رسمیت شناختن حقوق اولیه و اساسی مردم در کشور بوده و هست.
اصلاح طلبان حذف شده از قدرت که اینک با شعار دفاع از حقوق مردم و تحقق دموکراسی با عوام فریبی در پشت مردم سنگر گرفته اند تا از ولایتمداران کسب امتیاز کنند ، همان هایی هستند که در بدو انقلاب اسلامی در پست ها و مقامهایی که در اختیار داشتند ، بیشترین ستم را بر آزادی و دموکراسی روا داشته اند و در نهادینه کردن نقض حقوق بشر و سلب آزادی و گسترش خودکامگی ، نقش اساسی را ایفاء کرده اند.

 
سیاست های رفسنجانی و خاتمی در دوران ریاست جمهوری که با تایید ظلم و سرکوب در پشت پرده و یا سکوت معنا دار در برابر ظلم به مردم همراه بود ، نشان از اولویت حفظ نظام و عقاید مذهبی و اسلامی آنها بر منافع ملت داشته و دارد.
سخنان خاتمی در ارتباط با اعدام همجنسگرایان بعنوان یک راه حل درمانی و همینطور آخرین اظهارات او در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری که با دعوت گسترده مردم به شرکت در انتخابات فرمایشی رژیم همراه بود ، نشان از نگاه واقعی اصلاح طلبان به دموکراسی و آزادی را دارد.
دعوت به همراهی رژیمی که حتی خودی ها و معماران حکومت اسلامی ( رفسنجانی – موسوی – کروبی – خاتمی و...) را در دایره دیکتاتوری مطلق خود بر نمی تابد ، گویای اولویت های مذهبی اصلاح طلبان بر منافع ملی و آزادی است.
تحقق آزادی و دموکراسی در چهارچوب اسلام و بویژه جمهوری اسلامی غیر ممکن و دست نیافتنی است. حکومتی که دست اندرکاران آن هیچ ارزشی برای ملیت و منافع ملی قائل نیستند و سیاست های خود را بر اساس باورهای دینی تعیین می کنند و کوچکترین انتقادی را حتی از حامیان خود نمی پذیرند و با وحشیانه ترین شکل ممکن پاسخ می دهند، چگونه می توانند برای مخالفان خود دموکراسی و آزادی را به ارمغان بیاورند؟!
رسیدن به آزادی و دموکراسی و یک حکومت دموکراتیک ، تنها در سایه یک رژیم سکولار و غیر مذهبی ممکن است و دنبال روی از اصلاح طلبان جز اتلاف وقت و انرژی حاصلی به همراه نخواهد داشت و این ممکن نیست مگر با سقوط جمهوری اسلامی.

۱ نظر:

  1. شعر بلندی از اباذر غفاری شاعر جوان نسل سوخته هست که با تحقیقات دقیق در روزنامه های سالهای گذشته سروده شده . اباذر بر خلاف تصور شما بی تربیت نیست ولی معتقد هست این ٥٧ های بیسواد و ملایان همراهشان ( البته ٥٧ ایی که هنوز به این بساط معتقد هست ) جز این زبان نمیفهمند قسمتی کوتاهی از این شعر که حدود ٥٠ صفحه هست در اینجا میاید
    اراذل و اوباش ما هستیم که در ٥٧ انقلاب کردیم
    به عکس خمینی جاکش و قاتل در ماه اقتدا کردیم
    بعد از نوشیدن یک بطر میکده قزوین در کافه ماتاووس
    سوی مسجدی رفتیم و به دشمنان شاه دعا کردیم
    هم از توبره میخوردیم دو لپی هم از آخور خارجی
    از فرط پر خوری جفتک انداختیم و عبا عبا کردیم
    طلب آخوند کس کش و قاتل و مفتخور نمودیم
    رهبر این جاکشان را از طویله صدام به ماه کردیم
    اول رجائی کس خل و بعد بنی صدر مشنگ را
    بجای شاه و هویدا تحصیلکرده به حکومت انتخاب کردیم
    خامنهه ای مشنگ و رفسنجانی دزد و خاتمی حقه باز را
    یکی یکی وارد گود کردیم و خوشنود صفا کردیم
    این آخری یعنی محمود کس خل دیوانه بی کله را
    بر صدر دزدان نشاندیم و لطیفه گفتیم و صفا کردیم
    خلخالی مادر جنده ٤ کلاس سواد را به به گفتیم
    هویدای تحصیلکرده را نوکر غرب و امریکا کردیم
    ما که هیچ ان حزب طراز نوین طبقه کارگر
    پشت آخوند بیسواد فریاد میزد و ما هم هوار کردیم
    ان مجاهد کس خل شهر ندیده و عاشق قدرت
    از آخوند مکلا دفاع میکرد ما هم هوار کردیم
    روشنفکر پای منقل نشین کتاب دزدکی ترجمه کن
    آرش کمانگیر مان شد و برایش کف زدن ها کردیم
    آیا انقلاب تخمی ما اراذل و اوباش را دزدیدند ؟
    خود ما جاکشان ٥٧ بودیم که خمینی را خدا کردیم .

    پاسخحذف