Translate

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

هاشمی و مشایی با حکم حکومتی باز خواهند گشت؟!


بازی انتخاباتی که از یک ماه پیش به راه افتاده به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود وارد شده است. تا آخرین لحظه ثبت نام نامزدها ، هاشمی از موافقت رهبری صحبت می کرد و مشایی از هر گونه اظهار نظر در مورد شرکت خود در انتخابات طفره می رفت.
درخواست نمایندگان مجلس برای رد صلاحیت هاشمی و مشایی و حمله جنتی به هاشمی در نماز جمعه ، همه نشانه هایی از حذف نام این دو از لیست نهایی شورای نگهبان بود.
در هفته گذشته برخی از تحلیلگران سیاسی نیز نسبت به رد صلاحیت هاشمی و مشایی در این مرحله اطمینان داشتند اما این نظر را نیز ارایه می دادند که احتمالا نام این دو پس از حکم حکومتی رهبر به لیست نهایی اضافه خواهد شد.
مسائل پیش آمده در انتخابات 88 و متهم شدن خامنه ای به جانبداری از یک نامزد و تقلب در انتخابات موجب شده است که برنامه ریزان جمهوری اسلامی برای ترمیم اذهان عمومی جامعه و همچنین القاء آزادی انتخابات در ایران ، بازی جدیدی را به این شکل طراحی کنند که پس از رد صلاحیت هاشمی و مشایی حکم حکومتی رهبر آنها را به صحنه برگرداند تا اعتبار از دست رفته رهبر و جمهوری اسلامی به نوعی باز گردد.
البته این بازی روی دیگری نیز خواهد داشت و آن میزان هزینه حذف هاشمی و مشایی در این مرحله برای نظام اسلامی است.
طراحان حکومت منتظر واکنش های هر دو نامزد و طرفداران آنها خواهند ماند. در صورتی که واکنش ها سنگین و خطر ساز برای حاکمیت باشد این دو از طریق حکم حکومتی و طبق دلایلی که عنوان شد باز خواهند گشت اما اگر واکنش پر هزینه ای از طرفین و طرفداران این دو نامزد دیده نشود ، حذف این دو در این مرحله به مراتب هزینه کمتری برای حاکمیت خواهد داشت و برای برکناری آنها از لیست افراد رای آورده ، نیاز به تقلب و تکرار مشکلات سال 88 نخواهد بود.
روزهای آینده روزهای سرنوشت سازی برای خامنه ای و تیم رهبری است که با دقت تمام واکنش های سیاسیون و مردم و حتی کشورهای خارجی را زیر نظر خواهند گرفت.
امروز روزی است که هاشمی و احمدی نژادی که مدعی دفاع از آزادی و دموکراسی بودند واقعیات پنهان خود را آشکار کنند و حاضر به پرداخت هزینه ای باشند که موسوی و کروبی در سال 88 پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر