Translate

۱۳۹۲ خرداد ۲۹, چهارشنبه

شراكت اعضاي دائمي شوراي امنيت در جنايات جمهوري اسلامي!


پيدا كردن نقش آمريكا و اروپا در كمك به سقوط ر‍ژيم پهلوي و شكل گيري حكومت اسلامي مشكل نيست و به اندازه كافي در اين مورد مقاله و تحليل منتشر شده است.
حمايت هاي فرانسويان از خميني ، پشتيباني اطلاعاتي و سخنگويي انگليسي ها توسط "بي بي سي" و فشار آمريكايي ها به بازكردن فضاي سياسي کشور بدون در نظر گرفتن تبعات مخرب آن ، تنها بخش كوچكي از اين نقش است.
شيفتگي دولت هاي اروپايي و آمريكا به جمهوري اسلامي به حدي بود كه برای جلب نظر خمینی حتی مانع ورود شاه فقيد ايران به كشورهاي خود شدند و او را با رنج بيماري تنها رها كردند!
تسلط دائمي بر خاورميانه و منابع آن مستلزم ايجاد بي ثباتي در آن بود. شاه با حضور قدرتمند توانسته بود تعادل لازم را در منطقه ايجاد كند كه اين مورد پسند اروپا و آمريكا نبود و نيست!
كمك به پيروز انقلاب اسلامی و راه اندازي جنگ هشت ساله بين ايران و عراق و كمك تسليحاتي همزمان به هر دو طرف براي نابودي یکدیگر ، يكي از سیاه ترین برگ های تاريخ مدعيان صلح و حقوق بشر است!
در 34 سال گذشته ، حقوق بشر و دموكراسي ادعايي آمريكا و اروپا تنها ابزاري بوده است براي باج خواهي بيشتر از جمهوري اسلامي!
نگاه روسيه و چين به جمهوري اسلامي نگاهي است صرفا اقتصادي. اين دو كشور جمهوري اسلامي را همچون گاو شيرده اي مي بينند كه بقاي او منافع بيشتر و بهتر براي آنها به ارمغان خواهد آورد.
اين دو كشور نه تنها در طول حيات جمهوري اسلامي هيچ واكنشي به جنايات و نقض گسترده حقوق بشر توسط ر‍ژيم نشان نداده اند ، بلكه در مجامع بين المللي نیز همیشه مدافع آن بوده اند.
هیچ یک از كشورهاي مورد غضب سازمان ملل و شوراي امنيت به اندازه جمهوري اسلامي در سطح جهاني شرارت نداشته اند ، پس چگونه اين حكومت توانسته است در34 سال گذشته ضمن دشمنی با آمریکا و اروپا به حیات خود ادامه دهد؟!
اشغال سفارت آمریکا و به گروگان گرفتن کارکنان سفارت به مدت طولانی ، تجهیز و هدایت گروههای تروریستی در سطح جهانی ، انجام فعالیت های تروریستی در قلب اروپا و آمریکا و کشتار مخالفان در سکوت اروپاییان و حتی آزادی متهمان این فعالیت ها ، برنامه هسته ای مشکوک و طولانی مدت و عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، گسترش سیستم موشکی میان برد و دور برد ، علی رغم مخالفت شورای امنیت ، دخالت در امور سایر کشورها و کمک به گسترش فرقه گرایی و جنگ در کشورهای همسایه و حمله به سفارت انگلیس ، تنها چند نمونه بارز از شرارت های جمهوری اسلامی است!
بله شیرینی روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی برای اروپا و آمریکا (که به ظاهر هیچگونه رابطه تجاری با ایران ندارد) به حدی بوده است که ادامه حیات آنرا تضمین کنند!
واکنش به جنایات رژیم اسلامی در کشتار مخالفان و دگراندیشان و تحت فشار گذاشتن اقلیت های قومی و مذهبی ، تنها محدود به چند قطعنامه و بیانیه بوده و هست!
سرکوب معترضان به انتخابات 88 و کشتار بی رحمانه جوانان در خیابانها و سیل شکنجه شدگان و محبوسان نشان از حکومتی دیکتاتوری و اقتدارگر داشته و دارد اما آمریکا و اروپا علی رغم اعلام حمایت از معترضان ، هیچ واکنش قابل ملاحظه ای در مقابل این جنایات نشان نداده اند!
وضع تحریم های شکننده که فشار واقعی و اصلی آن بر دوش مردم مستاصل ایران آمده است ، تنها واکنش به رفتارهای تهاجمی احمدی نژاد و تمرکز حکومت اسلامی بر تولید بمب اتمی است و مردم ایران در محاسبات شورای امنیت به حساب نمی آیند!
استفاده از بوقهای تبلیغاتی همچون "رادیو فردا" و "بی بی سی" برای ترساندن مردم از تبعات تحریم ها و حمله نظامی ، تنها با هدف کشاندن مردم به پای صندوق های رای به نفع اصلاح طلبان و نجات جمهوری اسلامی صورت گرفت که آن هم از برنامه های آمریکا و انگلیس برای تامین بی دردسر منافع خود بود!
شیرینی انتخاب "روحانی" به حدی بود که اعضای شورای امنیت با فرستادن انواع تبریک و شاد باش ، فراموش کردند که تا یک هفته قبل از انتخابات ، آنرا فاقد کمترین معیارهای دموکراسی و آزادی نامیده بودند!
شادی از این انتخاب به اندازه ای بود که گویا یکی از اعضای حزب خود را در قدرت می دیدند و بی درنگ آمریکاییان پیشنهاد مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی را مطرح کردند!
متاسفانه هر چند که ایرانیان از ضعف حافظه تاریخی در رنج و عذاب هستند اما امیدوارم که دولت های ذوق زده ؛ بویژه اعضای دائمی شورای امنیت ؛ تحت فشار گروههای اپوزیسیون خارجی به این سوال پاسخ دهند ، که بر چه مبنا و اساسی به یکباره به این نتیجه رسیده اند که از یک انتخابات به گفته خود فاقد دموکراسی و آزادی ، معجزه مد نظر خود را یافته اند؟!
مردم ایران باید بدانند که آنها و منافع ایران تنها ابزاری برای بازی در دست رژیم و کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی هستند و در نهایت بازنده اصلی نیز مردم ایران و نسل های آینده خواهند بود که مدام در شطرنج رژیم و حامیان آن به ادامه بازی تن می دهند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر