Translate

۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه

پيگيري دلايل واقعي مرگ زندانيان سياسي و عقيدتي ، آزموني براي اثبات ماهيت واقعي روحاني


روحاني كه با شعار آزادي زندانيان سياسي و دفاع از آزادي و حقوق اساسي مردم ؛ در تجمع هاي انتخاباتي ؛ توانست راي بسياري از مردم را به سوي خود جلب نمايد و انتخاباتي كه مردم نسبت به آن كاملا بي تفاوت بودند را به يك حماسه براي ر‍ژيم اسلامي مبدل سازد ، امروز در آزموني واقعي براي اثبات ادعاهاي خود قرار دارد.
اگرچه سابقه مقامات مختلف جمهوري اسلامي نشان داده است كه نمي توان از آنها ؛ به هيچ وجه ؛ انتظار تعهد به گفته ها را داشت ، اما اين آزمون سندي است ملموس بر اشتباه آن دسته از هم وطناني كه از انتخابات نظام اسلامي ، اميد آزادي و دموكراسي دارند!
در طي 4 سال گذشته تعدادي از زندانيان و بازداشتي هاي در بند ر‍ژيم ، تحت عناويني چون بيماري و يا سكته قلبي جان خود را از دست داده اند و در اين ارتباط يا هيچگونه تحقيق و تفحصي بعمل نيامده و يا ماجرا همچون كشته شدن ستار بهشتي مشمول مرور زمان و فراموشي شده است!
وظيفه حفظ امنيت و سلامتي زندانيان در طول حبس و يا بازداشت بر عهده رژيم اسلامي است و در صورت بي كفايتي و ناتواني در انجام اين وظيفه ؛ همچون ساير وظایف ؛ بايد مجوز مراجعه به بيمارستان و كنترل سلامتي را در اختيار خود زندانيان قرار دهد.
عدم وجود امكانات لازم در زندانهاي جمهوري اسلامي كاملا مشهود است. زندان اوين بعنوان بزرگترين و مجهزترين زندان حكومت اسلامي ، داراي بهداري با حداقل امکانات ممكن مي باشد و از كادر پزشكي ضعيف و بي تعهد نسبت به سلامتي زندانيان برخوردار است بطوريكه با مراجعه به آن ، نه تنها هيچ بهبودي در وضعيت جسمي بيمار اتفاق نمي افتد ، بلكه با چند بيماري و مشكل جديد نيزمواجه مي شود! با توجه به اين موضوع مي توان به وضعیت ساير زندانهاي كشور بخوبي پي برد!
در خاطرات هم بنديان مرحوم هدي صابر اشاره شده است كه ايشان مدت مديدي از ناراحتي قلبي در رنج بوده و درخواست مراجعه به بهداري داشته اند كه اين موضوع با بي توجهي مداوم مقامات زندان همراه بوده است و حتي در يكي از مراجعات به بهداري نه تنها ايشان تحت معالجه قرار نمي گيرند كه با ضرب و شتم و توهين ايشان را از بهداري به بند بر مي گردانند و مقامات زندان نسبت به بيماري ايشان تا زمان وخيم شدن وضعيت جسمي بي توجهي می کنند و زماني او را به بيمارستان منتقل می کنند كه ديگر نمي توان كاري براي بهبود سلامتي ايشان انجام داد!
مرگ افشين اسانلو نيز مي تواند در شرايطي مشابه رخ داده باشد و شكنجه گران ر‍ژيم با وارد كردن فشارهاي رواني و جسمي به زندانيان آنها را به انواع بيماري دچار مي نمايند و پس از آن ، مرگ آنها را كاملا طبيعي جلو مي دهند!
آزمون جدي روحاني ، تعهد بر قولي است كه براي دفاع از زندانيان سياسي به مردم داده است. روحاني با پيگيري دلايل مرگ زندانيان سياسي حداقل در 4 سال گذشته و مشخص كردن آمران و عاملان اين جنايات و محاكمه آنها در يك دادگاه علني ، مي تواند نشان دهد تا چه ميزان بر وعده هاي خود متعهد است.
دادگاهی علني كه مردم در جريان جزييات آن واقع گردند و نه مانند جلسات محاكمه شكنجه گران كهريزك كه در پشت درهاي بسته و با تهديدهاي شاكيان و اجبار آنها به اعلام رضايت تشکیل شد.
"خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان

تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر