Translate

۱۳۹۲ تیر ۱۴, جمعه

روزی که خامنه ای اصلاح طلب شد!

وقتی عبید زاکانی منظومه موش و گربه را می‌سرود، نمی‌توانست پیش بینی کند این حکایت روزگاری به واقعیت روزمره سیاستمداران جمهوری اسلامی‌مبدل می‌شود.
شنیدن حکایت اصلاح طلبی خامنه ای، نمونه ای است از این منظومه.
با ورود حجج الاسلام علی اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی و محمد خاتمی‌به صحنه انتخابات نمایشی، به منظور سهم خواهی از انقلاب اسلامی‌و نظام و گروکشی از خامنه ای که در بن بست سیاسی گرفتار شده بود، به دستور رهبر تمامی‌تریبون‌های حکومت اقدام به حمله‌های بی محابا و تهدید سران فتنه و اصلاح طلبان کردند تا آنها را وادار به عقب نشینی و قبول شکستی دیگر کنند.
شعارهای رفسنجانی و خاتمی‌مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد و اعتماد به مردم و لزوم اعطای آزادی‌های مصرح در قانون اساسی به ملت، به منظور جلب آرای مردم و فشار به خامنه ای و سپاه برای عقب نشینی و گرفتن امتیاز صورت می‌گرفت.
” …
ناگهان موشکی ز دیواری
جست بر خم می‌خروشانا
سر به خم برنهاد و می‌نوشید
مست شد همچو شیر غرانا
گفت کو گربه تا سرش بکنم
پوستش پر کنم ز کاهانا
گربه در پیش من چو سگ باشد
گر شود روبرو به میدانا
گربه این را شنید و هیچ نگفت
چنگ و دندان بزد به سوهانا “
قوانین و آزادی‌هایی که رفسنجانی و خاتمی‌بر لزوم رعایت آنها از طرف حکومت تاکید می کنند، همان قوانینی هستند که هیچگاه در زمان زمامداری خود، اهمیتی به رعایت آن نمی‌دادند و در مقابل نقض گسترده آنها یا سکوت کردند و یا با لبخند حتا تایید می کردند.
داغ کردن تنور انتخاباتی که مردم  به دلیل سرکوب گسترده و ناامیدی از بهبود اوضاع نسبت به آن کاملا بی توجه شده بودند، یکی از مهم ترین اهداف رفسنجانی و خاتمی‌بود که یقین داشتند ضربه به نظام مساوی است با ضربه به آنها و امتیازات و منابع مالی و اجتماعی که حتی در خواب هم نمی‌توانستند آن را تصور کنند.
فشار طرفین به یکدیگر و عدم توفیق در گرو کشی کامل از طرف مقابل و نیاز به یکدیگر در مقطع کنونی، منجر به مصالحه پشت پرده دو گروه به ظاهر مخالف شد که مانند دو تیغه قیچی اگر چه به ظاهر در جهت مقابل هم قرار می‌گیرند اما در یک نقطه اصلی بر هم منطبق می‌شوند که آن حفظ نظام اسلامی‌است.
توافق این دو گروه خطرناک تر از تقابل آنهاست  زیرا همچون قیچی می‌توانند با تکمیل حرکت یکدیگر آزادی‌ها و امیدهای مردم را به راحتی نابود کنند.
“…
دست و رو را بشست و مسح کشید
ورد میخواند همچو ملانا
بار الاها که توبه کردم من
ندرم موش را به دندانا
بهر این خون ناحق ای خلاق
من تصدق دهم دو من نانا…
موشکی بود در پس منبر
زود برد این خبر به موشانا
مژدگانی که گربه تائب شد
زاهد و عابد و مسلمانا “
اگر چه اصلاح طلبان و خاتمی‌همیشه مدعی طرفداری از مردم و منافع آنها و اجرای قانون اساسی و رعایت آزادی‌های مشروع نظام اسلامی‌در قالب جامعه مدنی هستند اما جمله ای از خاتمی‌نیت واقعی اصلاح طلبان و رهبر آنها را کاملا هویدا می‌کند. خاتمی‌می گوید “مردم مظلوم هستند اما انقلاب مظلوم تر است!”
مصالحه نیروهای اهریمنی علیه مردم و کشور و جایگزینی مهره مشترک برای اینکه بتواند منافع طرفین را تامین کند ( حسن روحانی ) نشان از تحول اجباری خامنه ای در مواجهه با بن بستی دارد که نظام اسلامی‌را شدیدا در فشار قرار داده است.
تحول و عقب نشینی خامنه ای از سر اجبار صورت گرفته و در اولین فرصت ممکن پس از عبور از بحران، او همان است که بوده است: ولی مطلقه فقیه!
این که گربه عابد تا چه زمانی به عهد و پیمان خود وفادار خواهد ماند در حال حاضر قابل پیش بینی نیست اما نقض پیمان در آینده از طرف ولی فقیه  که فعلا در حال تقیه است، کاملا قطعی است.
“…
گربه چون موشکان بدید بخواند
رزقکم فی السماء حقانا
من گرسنه بسی بسر بردم
رزقم امروز شد فراوانا
روزه بودم به روزهای دگر
از برای رضای رحمانا
هر که کار خدا کند بیقین
روزیش می‌شود فراوانا! “

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر