Translate

۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

کنکاشی بر نزدیکی انتخابات و افزایش تنش بین مقامات حکومت اسلامی!



با مشخص شدن تدريجي نامزدهاي رياست جمهوري و آغاز دسته بندي هاي جناحي و سياسي حول محور نامزدها ، همزمان تنش و درگيري هاي لفظي بين مقامات شكل جدي تر و آشكارتري به خود مي گيرد.
درگيري ها و تنش ها در سه جبهه اصلاح طلبان و اصول گرايان و تيم احمدي ن‍‍‍‍‍‍ژاد خلاصه شده است. حملات به اصلاح طلبان كه از انتخابات 88 به حذف آنها از صحنه سياسي كشور منجر شد به منظور جلوگيري از مطرح شدن مجدد آنها و شعله ور شدن دوباره مسائلي است كه جمهوري اسلامي در چهار سال گذشته كوشيده است بر روي تمامي آنها سر پوش بگذارد.
با توجه به شكست سياست هاي خامنه اي در 4 سال گذشته و مشخص شدن اشتباه او در حمايت از احمدي ن‍ژاد به بهاي از دست دادن تمامي ياران و پيروان چندين ساله خود و مطرح شدن دوباره نامهايي چون خاتمي ، عبدالله نوري و حتي رفسنجاني ( كه در حال حاضر بعنوان يك مهره سوخته سعي در تحميل او بعنوان اصلاح طلب براي احياء مجدد او دارند) كه مي تواند با اقبال عمومي  و كسب راي ميليوني مردم همراه باشد ، پيروان ولايت مطلقه فقيه را به موضع گيري هاي تند و توام با اعمال خشونت وادار كرده است تا مانع شكل گيري و انسجام دوباره اين طيف سياسي در فضاي مه آلوده كشور گردند.
اصول گرايان نسبت به عدم تاييد صلاحيت نامزدهاي اصلاح طلبان در شوراي نگهبان مطمئن هستند اما نكته ايي كه چنين حملاتي را سبب مي شود دور نگهداشتن اصلاح طلبان از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري است تا رد صلاحيت آنها هزينه هاي بيشماري را براي حكومت به همراه نداشته باشد!
هدف از حمله به احمدي ن‍ژاد و تيم او نيز مي تواند به دو منظور صورت پذيرد:
1-   از آنجا كه احمدي نژاد مجري انتخابات است و با ساز و كار تقلب در انتخابات آشنايي كامل دارد (زيرا خود محصول چنين ساز و كاري است) بخوبي مي داند كه به چه طريقي مي تواند نامزد مورد نظر خود را از صندوق خارج كند و هيچ كس هم نمي تواند مدعي تقلب در انتخابات شود زيرا طرح چنين اتهامي در 4 سال قبل موجب بروز اعتراضات وسيع و حصر و دستگيري مطرح كنندگان آن و تحميل هزينه ايي گزاف به حكومت شد!
 از طرفي خامنه اي نيز بارها بر اين نكته تاكيد كرده كه انتخابات حكومت اسلامي هميشه سالم و آزاد بوده و هست! بنابر اين اصولگرايان و حاميان رهبري با طرح حملات سنگين به احمدي نژاد سعي بر بي اعتبار كردن او و گفته هايش دارند و افكار عمومي را به سمتي هدايت مي كنند كه گويي عامل اصلي تمامي مشكلات و گرفتاري هاي مردم شخص احمدي نژاد و تيم اوست تا بدين وسيله علاوه بر برائت جويي از اتفاقات 4 سال گذشته ، ذهن مردم را به سمتي هدايت كنند كه در صورت طرح تقلب احمدي نژاد در انتخابات اين موضوع بعنوان يك مسئله كاملا جديد و ناشي از دور شدن احمدي نژاد و حلقه انحرافي از رهبر قلمداد شود.( همانند گروه فتنه گران)
هر چند اصولگرايان بسيار كوشيدند كه با شيوه هاي قانوني احمدي نژاد را از مجري گري انتخابات كنار بگذارند اما به دليل مغايرت موضوع با قانون اساسي اين مسئله تحقق پيدا نكرد.
2-   كليه حملات و اتهام پراكني هايي كه از سال گذشته آغاز شده است را مي توان بعنوان يك دعواي زرگري به منظور جلب توجه عموم مردم به انتخابات رياست جمهوري و شركت گسترده در انتخابات قلمداد كرد! از آنجا كه عموم مردم پس از سركوب هاي صورت گرفته در انتخابات سال 88 نسبت به كل نظام و سلامت انتخابات دلسرد شده اند (موضوعي كه نخبگان جامعه سالها قبل به آن رسيده بودند ) تمايلي به شركت دوباره در اين بازي را ندارند و همين موضوع سبب شده كه مقامات و طراحان استراتژي هاي جمهوري اسلامي  به فكر چاره براي كشاندن مردم به پاي صندوق هاي راي بيفتند كه با ادغام انتخابات شوراهاي شهر و رياست جمهوري و همينطور القاي دشمني فرضي با احمدي ن‍ژاد سعي در رقابتي كردن فضا همانند سال 88 دارند كه نشان دهند انتخابات بر پايه راي و نظر مردم استوار است و حتي خامنه اي ؛ بعنوان متهم اصلي انتخاب احمدي نژاد ؛ اعلام كرده است كه يك راي بيشتر ندارد و تا قبل از انتخابات كسي از آن با خبر نخواهد شد!
اما فارغ از دلايل اين حملات و حركت ها ، هر چه به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري نزديكتر مي شويم بر حجم حملات طرفين به يكديگر افزوده خواهد شد كه در اين فضا ، بسياري از مسائل پشت پرده مقامات و مفاسد مالي طرفين آشكار خواهد شد و تار و پودهاي پوسيده رژيم بيشتر و بشتر متلاشي خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر