Translate

۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

رابطه معکوس نقض حقوق اساسي مردم و طول عمر حکومت اسلامي




آقاي روبرت کالويل يکي از سخنگويان کميسارياي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، 11 مهر ماه از افزايش سرکوب هاي فعالان سياسي و وکلا و روزنامه نگاران ابراز نگراني نمود و از جمهوري اسلامي خواست تا با ايجاد فضاي مناسب جهت ابراز عقايد و اعتراضات مسالمت آميز سياسي ، از نقض حقوق بشر ممانعت به عمل آورد.
نکته ايي که آقاي کالويل و ساير سياستمداران و فعالان حقوق بشر کمتر توجهي به آن دارند اين است که حکومت هاي خودکامه و ديکتاتوري اساسا حقي براي مردم قائل نيستند که معتقد به نقض آن باشند! چه رسد به حکومتهاي ضد بشري چون جمهوري اسلامي که بشر امروز را به دسته هاي مختلفي تقسيم مي کند و براي هريک از آنها تنها حقوقي که مدنظر خود است را قايل مي شود!
پس از افزايش فشارهاي بين المللي بر جمهوري اسلامي در دوران رياست جمهوري رفسنجاني و خاتمي ، عقلاي اين قوم ، حقوق بشر اسلامي را در مقابل حقوق بشر علم نمودند تا از طريق دين  ، و اينکه اسلام حقوق متفاوتي براي بشر قايل شده و بشر مسلمان! نمي تواند از چهارچوب آن مقررات  خارج شود ، اقدام به هتک حرمت مردم و پايمال نمودن حقوق اوليه آنها نمودند! جمهوري اسلامي با همراه نمودن تعدادي از کشورهاي ديکتاتوري منطقه که حتي ابتدايي ترين حقوق را براي مادران و زنان و دختران خود نيز بر نمي تابند ، سياست هاي دد منشانه خود را در در پايمال نمودند حقوق انسانها پيش برده است. بشر خوب ، مد نظر جمهوري اسلامي ، تنها ابزاري در دست حکام و خودکامگان است که گوش به فرمان ولي فقيه بوده و آماده است ضمن سرکوب کليه افکار و اظهارات مخالف ، در هر زمان که ولي فقيه امر کرد با بستن کمر بند هاي انفجاري به کشتار مردمي بپردازد که تنها گناه آنها عشق به زندگي و آزادي است.
آقاي کالويل رابطه طولاني حکومت يک ديکتاتور با حقوق بشر رابطه ايي است معکوس و نبايد انتظار داشت که يک ديکتاتور به بشر و حقوق اوليه او اعتقادي داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر