Translate

۱۳۹۲ مرداد ۲۱, دوشنبه

سرانجام بازي موش و گربه آمريكا و جمهوري اسلامي چيست؟

اگر تا حالا شكار موش توسط گربه را ديده باشيد متوجه رفتار عجيب گربه با موش شده ايد! گربه مخصوصا زماني كه كامل سير باشد بعد از شكار موش مدتي را به بازي با شكار خود مي گذراند. گاهي تا يك مسافت مشخص به موش اجازه فرار مي دهد اما زماني كه موش گمان مي كند از چنگال گربه خلاص شده است باز با يك جهش برق آسا موش را اسير خود مي كند!
بعضي وقتها گربه با دندانهاي خود تا حد مرگ به موش فشار مي آورد و زماني كه موش كاملا تسليم مرگ شد دوباره او را رها مي كند و در اين بازي كه موش براي زندگي مي جنگد گربه به اندازه كافي تفريح مي كند!
سالهاست كه شاهد بازي مشابهي از طرف آمريكايي ها با جمهوري اسلامي هستيم! بازي كه با ماجرا جويي مقامات حكومت اسلامي و تهديد و ارعاب آمريكايي ها همراه است و تاوان آنرا مردم بي پناه ايران مي پردازند!
سالهاي مديدي است كه كشورهاي پيشرفته و قدرتمند سياست هاي داخلي و خارجي خود را در قالب برنامه هاي درازمدت و تدوين شده به پيش مي برند و دقيقا با مشخص كردن اهداف خود مي دانند در چه زماني بايد به چه هدفي نائل گردند.
برخلاف اين گونه كشورها ، در كشورهاي عقب مانده و كمتر توسعه يافته ؛ كه هنوز در گير ابتدايي ترين مسائلي هستند كه ديگران سالهاست از آن عبور كرده اند ؛ سياست ها هيچ پشتوانه فكري و مديريتي مشخصي ندارند و معمولا بر اساس اتفاقات روزمره و پيشامد هاي ناخواسته اقدام به سياستگذاري مي كنند كه معمولا هيچ نتيجه رضايت بخشي به همراه نخواهد داشت!
اعطاي جايزه صلح نوبل به باراك اوباما در آغاز كار او ، عملا دست  اوباما را در منازعات بين المللي تا حدود زيادي بست! جمهوري اسلامي با آگاهي از اين موضوع ، بيشترين بهره را برد و با توسعه سيستم موشكي و همچنين تاسيسات هسته اي و  دخالت در امور ساير كشورها اقدام به نشان دادن چنگ و دندان به آمريكا نمود!ُ
تاريخ آمريكا حداقل پس از جنگ با ويتنام نشان مي دهد كه دموكراتها تمايل چنداني به استفاده از نيروي نظامي براي حل منازعات بين المللي ندارند اما همين تاريخ نشان مي دهد كه مقدمات جنگ آمريكا با ساير كشورها در دوره دموكراتها آغاز شده است كه جمهوري خواهان آنرا به اتمام رسانده اند!
حمله به عراق نمونه كاملا مشخص از چنين سياستي است. آمريكا در دوران رياست جمهوري بيل كلينتون با حمله مقطعي به ماشين جنگي صدام و برنامه ريزي براي فرسايش آن و اجراي سخت ترين تحريم هاي بين المللي برعليه ملت نگون بخت عراق ، ضمن فلج كردن كامل اين كشور، آنرا از درون متلاشي كرد تا اينكه دولت جورج بوش توانست در مدت بسيار اندك و با كمترين هزينه اين كشور را به اشغال خود در آورد!
استيصال و بيچارگي مردم عراق پس از اعمال تحريم ها به گونه بود كه براي رهايي از آن وضعيت اسفباري كه صدام برايشان به ارمغان آورده بود به آغوش آمريكا پناه بردند و با اشتياق از اشغالگران استقبال كردند!
شرايط كنوني كشور ما نيز نشان از اجراي چنين سياستي از جانب آمريكا دارد! تحريم هاي گسترده و فلج كننده اي كه هر روز بر دامنه آن افزوده مي شود در برخي موارد حتي شكننده تر از تحريم هاي عراق است.
جمهوري اسلامي كه همانند موش جسته از چنگال گربه خود را آزاد و با ذكاوت مي پندارد ، با ادامه سياست ها و رفتارهاي غير معقول خود ، بهانه لازم را در اختيار آمريكا و متحدان او قرار داده است تا با راه اندازي يك جنگ ويرانگر ؛ همچون گربه اي كه براي تفريح بيشتر به موش اجازه فرار داده است ؛ با حمله اي برق آسا جمهوري اسلامي را براي هميشه به زباله دان تاريخ روانه كنند!
دشمنان تاريخي ما كه هميشه در برابر گذشته با شكوه و عظمت ايران و ايراني احساس حقارت مي كردند با نشان دادن دلارها به آمريكا و متحدانش اطمينان خاطر كافي داده اند كه هزينه اين جنگ را نيز همچون جنگ عراق تقبل خواهند كرد!
رفتارهاي غير دوستانه و دخالت هاي مدام جمهوري اسلامي در امور داخلي كشورهاي همسايه ، انگيزه كافي براي عربستان سعودي ، قطر و امارات متحده عربي و ساير شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس ايجاد كرده كه هزينه جنگ آمريكا با ايران را بپردازند!
سخنان احمدي نژاد پرده از ناگواري هاي بي شمار پشت پرده رژيم اسلامي بر مي دارد! او مدعي بود كه عده زيادي وضع تحريم ها را بي اهميت مي پنداشتند و اينك دولت را متهم به ايجاد اين تحريم ها مي كنند!
او همچنين مدعي است كه در پرونده هسته اي كوچكترين نقشي ندارد و مسئول پرونده اتمي كس ديگري است!
اين سخنان نشان دهنده اتخاذ تصميم هاي مهم در خارج از چهارچوب دولت دارد و ادعاي خنثي بودن دولت در جمهوري اسلامي را كاملا تقويت مي كند! ادعاي كه مخالفين رژيم بارها بر آن تاكيد مي كردند اما مقامات حكومتي آنرا تكذيب مي كردند!
تمامي شواهد و قراين حاكي است كه مسئوليت تمامي مشكلات و اتفاقات رخ داده در كشور مستقيما متوجه شخص خامنه اي است. او تنها كسي است كه مدعي است كشور در مسير صحيح قرار دارد و از شرايط فعلي اظهار رضايت مي كند!
بازي موش و گربه آمريكا و جمهوري اسلامي كم كم به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود! اوباما تا قبل از واگذاري كاخ سفيد به جمهوري خواهان ؛ همانند همتاي پيشين خود در حزب دموكرات ؛ با حمله اي مقطعي به تاسيسات اتمي و ساير مراكز تهاجمي جمهوري اسلامي و كاستن چشم گير از توان تهاجمي و تدافعي رژيم اسلامي ، تمام كردن كار جمهوري اسلامي را به جمهوري خواهان خواهد سپرد!
حمله اي كه عملكرد جمهوري اسلامي در سطح بين المللي و دخالت در امور ساير كشورها و راه اندازي گروههاي تروريستي جهاني ، حمايت تمامي افكار عمومي جهانيان و مردم صلح طلب آمريكا را با خود به همراه خواهد داشت!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر