Translate

۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

ابهام در سرنوشت ستار بهشتی

برخی از وبسایت های خبری گزارش کرده اند که ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که گفته می‌شود در هفتم آبان توسط پلیس ایران بازداشت شده بوده، کشته شده است.
سایت اصلاح طلب کلمه، که اولین رسانه ای بود که سه شنبه ۱۶ آبان (۶ نوامبر) این خبر را منتشر کرد، نوشته است که به خانواده ستار بهشتی اطلاع داده شده که برای تحویل گرفتن جنازه او به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کنند.
سایت اصولگرای بازتاب، نزدیک به محسن رضایی، نوشته است که نمایندگان مجلس ایران هم از این اخبار مطلع شده‌اند و در پی تحقیق درباره آن هستند.
از سوی دیگر، فردی که خود را همسر خواهر آقای بهشتی معرفی می‌کرد در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی اخبار منتشر شده درباره مرگ او را تایید نکرد و گفت که او پس از بازداشت به اعتصاب غذا دست زده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.
این اظهارات در شرایطی بیان شده که وبسایت کلمه مدعی شده است که خانواده آقای بهشتی تحت فشار ماموران امنیتی قرار دارد.
الیستر برت، معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه بریتانیا، در واکنش به خبرهای مربوط به ستار بهشتی با صدور بیانیه‌ای گفته است که "در صورت صحت این گزارش‌ها" دولت ایران به "اقدامی شرم‌آور در جهت سرکوب آزادی بیان شهروندان" خود دست زده است.
وی با ذکر اینکه "مقامات ایرانی در تأمین صحت و سلامت بهشتی در زندان مسئولیت کامل داشته‌اند"، از این مقامات خواسته است "سریعاً مشخص کند چه بر سر او آمده است".
"نه مریض بود و نه بیمار"
"الیستر برت، معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه بریتانیا، در واکنش به خبرهای مربوط به ستار بهشتی با صدور بیانیه‌ای گفته است که 'در صورت صحت این گزارش‌ها' دولت ایران به 'اقدامی شرم‌آور در جهت سرکوب آزادی بیان شهروندان' خود دست زده است"
هفته گذشته خبرهایی مبنی بر بازداشت ستار بهشتی در منزلش منتشر شده بود. وبسایت‌های مخالف او را کارگر و یک فعال مدنی و وبلاگ‌نویس منتقد حکومت توصیف می‌کنند.
وبسایت روز، که در خارج از ایران منتشر می شود، امروز مصاحبه ای را با "عموی ستار بهشتی" منتشر کرده که طی آن تاکید دارد برادرزاده وی در هنگام دستگیری "نه بیمار بوده و نه مریضی ای داشته" و یک "جوان کاملا سالم" بوده است.
به نوشته وبسایت کلمه، به خانواده آقای بهشتی اجازه داده نشده برای مراسم خاکسپاری او حضور پیدا کنند.
همین وبسایت نوشته است "با توجه به اینکه هنوز جنازه ای به این خانواده تحویل نشده، نمی توان درباره ابعاد دقیق این خبر به طور قطعی قضاوت کرد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر