Translate

۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین خواهان پایان اعتصاب غذای زنان زندانی شدند


به نقل از سایت بی بی سی فارسی
زندانیان سیاسی مرد زندان اوین خواستار پایان اعتصاب زندانیان سیاسی زن در این زندان شدند
تعدادی از زندانیان سیاسی مرد بند ۳۵۰ زندان اوین، در حمایت از زندانیان سیاسی زن این زندان با انتشار نامه سرگشاده خواهان پایان اعتصاب غذای آنها شده و نوشته اند: "از شما همراهان و و یاران جنبش آزادیخواهانه مردم ایران خواستار پایان اعتصاب غذا و پیگیری مطالبات بر حق، در چارچوبی جدید هستیم."
در بخش دیگری از این نامه آمده است: "بر این باوریم که تلاش امروز شما و اصرار بر تمکین به قانون و حقوق انسانی، به زودی نتایج روشن خود را به بار خواهد آورد."
در پی تفتیش و بازرسی بند زنان زندان اوین توسط نیروهای امنیتی، نه نفر از زنان این بند در اعتراض به این تفتیش از روز ۱۰ آبان‌ماه دست به اعتصاب غذا جمعی زده‌اند.
این زندانیان در ملاقات روز یک شنبه ۱۴ آبان‌ماه با خانواده‌هایشان، این تفیتش را مصداق "آزار جنسی" خواندند و خواستار عذرخواهی مسئولان زندان شدند.
به گفته نزدیکان آنها، مأموران زن زندان با برهنه کردن زندانیان به جستجوی بدنی، از جمله در اندام های جنسی آنها پرداخته اند.
شادی صدر، مدیر سازمان عدالت برای ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "عمل انجام شده مصداق بارز آزار جنسی است که متاسفانه آنطور که تحقیقات ما نشان می‌دهد به عنوان یک شکنجه جنسی علیه زندانیان سیاسی زن، عمومیت دارد. اما این اولین باری است که زندانیان به طور جمعی به این موضوع اعتراض کرده اند و با به خطر انداختن سلامتی خود، خواستار پایان دادن به این وضعیت شده‌اند."
در بخش از نامه زندانیان سیاسی مرد آمده است: "نیک آگاهیم که تهاجم به حوزه حقوقی انسانی، به ویژه انسان های دربند و اسیر، ظاهرا به رویدادی مرسوم و رو به تزاید در بندهای سیاسی تبدیل شده است. همگان می دانند که اعتراض شما به هتک کرامت و حرمت انسانی زندانیانی است که با نیت شرافتمندانه به بند گرفتار آمده اند."
در قسمت پایانی این نامه، امضا کنندگان با اشاره به اعتصاب غذای نسرین ستوده، وکیل زندانی که از ۲۰ روز پیش در اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، نوشتند: "ما زندانیان سیاسی و برادران همراه شما در بند ۳۵۰ زندان اوین بر این باوریم که باید ضمن اصرار به حقوق زندانیان، نظیر مرخصی، ملاقات حضوری و حق ارتباط، از وقوع صدمات جبران ناپذیر نظیر آنچه بر شهید هدی صابر گذشت، بر پیکره مبارزان و آزادی خواهان جلوگیری شود."
محمد علی دادخواه، محمد سیف زاده، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی،عبدالفتاح سلطانی،محمدحسن یوسف پور سیفی، مصطفی نیلی، سیامک قادری و حسین زرینی امضاءکنندگان این نامه هستند.
به گزارش وب سایت کلمه که به مخالفان دولت ایران نزدیک است، بهاره هدایت، ژیلا بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، شیوا نظرآهاری و نسیم سلطان بیگی از جمله زندانیانی هستند که دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده‌اند.
مقامات ایرانی بارها نامناسب بودن شرایط رفاهی و وضعیت زندانیان در زندان‌ها را رد کرده اند.
در همین خصوص صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران چندی پیش گفت: "زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر