Translate

۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

تاثیرات انتخابات آمریکا بر روی حکومت اسلامی



علی رغم مبارزات انتخاباتی فشرده در آمریکا و تا حدودی ابهام در نتیجه انتخابات آمریکا ؛ نکته ایی که مهم است تاثیر نتیجه این انتخاب بر روی ایران ؛ بویژه حکومت اسلامی است. انتخابات آمریکا فارغ از هر نتیجه ایی که حاصل شود در چند ماه آینده بر روی حکومت اسلامی اثرات مهمی خواهد داشت. رفتارهای غیر متعارف و به دور از هر گونه اصول دیپلماسی بین المللی مقامات ایرانی ، کلیه کشورهای جهان و بویژه سران دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا را به یک نتیجه واحد رسانده است و آن این که تا وجود حکومتی فاشیستی و خونخوار جمهوری اسلامی در ایران و در منطقه ، آمریکا و سران آن امکان رسیدن به ثبات و آرامش در منطقه را باید در خواب ببینند. دلار های انباشته شده در بانک های خارجی که اینک امکان بازگشت به ایران را ندارند از طرق مختلف غیر قانونی در اختیار کلیه بازوهای حکومت ایران در منطقه و جهان قرار می گیرد. حزب الله لبنان بعنوان بازوی کارآمد رژیم ایران در حیات خلوت اسراییل ، مهمترین چالش سران آمریکا در ماهها آینده خواهد بود. گروهکی که بالقوه توان راه اندازی یک جنگ تمام عیار و طولانی مدت در منطقه را دارد و می تواند با درگیر کردن آمریکا و متحدان او ، طول عمر حکومت اسلامی را تا سالیان متمادی تضمین کند. حسن نصراله و کلیه آخوندها از فلسفه ایی واحد تبعیت می کنند و آن اینکه خود را متعلق به خاک و کشور خاص نمی دانند و بیشتر از این که مسائل و مصالح کشور خود را مد نظر قرار دهند مصالح اربابان خود را تحت عنوان مصالح جهان اسلام ، دنبال می کنند. بنابر این هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که وارد کاخ سفید شوند قطعا در برنامه های خود ، قطع کامل بازوهای اجرایی جمهوری اسلامی در منطقه و کل جهان را مد نظر قرار داده و پس از سقوط کامل بشار اسد ، تکلیف جمهوری اسلامی را برای همیشه روشن خواهند کرد.
اگر چه رامنی بیشتر از اوباما در انتخابات از فشار بر ایران سخن می راند اما مطمئننا در صورت انتخاب شدن با مدارای بیشتری با ایران رفتار خواهد کرد زیرا امید به انتخاب مجدد در چهار سال آینده او را از وارد شدن به یک مناقشه که زمان اتمام آن کاملا مشخص نیست و می تواند او و حزبش را به شدت تحت تاثیر قرار دهد بر حذر می دارد، در حالیکه انتخاب اوباما دست او را حتی برای مداخله نظامی در ایران بازتر خواهد کرد.
اگر چه شخصا هیچ اعتقادی به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روی تصمیمات آمریکا ندارم ، اما مطمئنم که انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال آینده آخرین انتخابات در جمهوری اسلامی خواهد بود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر