Translate

۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

طبل جنگ از کدام سو به صدا در مي آيد!؟



مدتي است که ميزان تهديدات اسراييل از طرف جمهوري اسلامي تقليل يافته و به همان ميزان تهديدات متقابل اسراييل عليه ايران افزايش چشمگيري پيدا کرده است بطوري که کمتر روزي را مي توان يافت که يکي از مقامات دولت و يا ارتش اسراييل از برنامه ريزي براي حمله به تاسيسات اتمي ايران سخن نگويند!
بازي موش و گربه مقامات ايراني نيز در نوع خود جالب به نظر مي رسد. مقامي در مورد حذف اسراييل از روي نقشه و کندن اين غده سرطاني سخن مي گويد و مقام ديگر آنرا منکر شده و اين اظهارات را  اعتقاد و نظر شخصي افراد مي داند  و سياست خارجه جمهوري اسلامي را مبرا از اين موضوع معرفي مي کند!
رهبر جمهوري اسلامي که مدتي است به نظر مي رسد ذخاير سخنان جديدش به اتمام رسيده است مدام سخنراني ها و مطالب گذشته را با روايات جديد به پيروانش ارايه مي نمايد و ادامه حمايت از جنبش مقاومت در غزه و جنوب لبنان را خواستار است در حاليکه گردانندگان اين به اصطلاح جنبش هاي آزادي خواهانه که در حال حاضر خود را محروم از دلار هاي نفتي ايران مي بينند کم کم انحراف از مواضع جمهوري اسلامي را در اولويت فعاليت هاي خود قرار داده و کمتر از شعارهاي عوام فريبانه مبني بر نابودي اسراييل استفاده مي کنند. رهبران حماس که خود را همچون زنان خود فروش هر روز در آغوش افراد متمول مي اندازند تا کسب منافع نمايند اينبار آغوش اردغان در ترکيه و مورسي در مصر را جهت کسب منافع ، گرمتر از خامنه ايي مي بينند و در آينده ايي نزديک مي توان متصور شد که شيخ حسن نصرالله نيز سياست خارجي خود را در جهت مذاکره و رسيدن به توافق با اسراييل تغيير دهد و اربابان بي پول خود را در مواجهه با اسراييل تنها بگذارد!
کوبش مدام طبل جنگ از طرف افراطيون جنگ طلب اسراييلي چيزي است که جمهوري اسلامي براي بقاي خود و ادامه شعارهاي ضد اسراييلي نياز دارد و اسراييل خواسته و ناخواسته در جهتي حرکت مي کند که مطلوب سران جمهوري اسلامي است. جمهوري اسلامي ديگر نابودي اسراييل را تنها رسيدن به آرمان فلسطيني نمي داند بلکه در مجامع عمومي عنوان مي کند مقابله با اسراييل تنها دفاع از تماميت عرضي کشور است زيرا اين اسراييل است که مدام ايران را تهديد به حمله مي کند.
قطعا اگر درگيري در منطقه اتفاق بيفتد اين فاجعه ايي خواهد بود که نه تنها کل دنيا را تحت تاثير خود قرار خواهد داد بلکه بي تدبيري هميشگي جمهوري اسلامي در حمله به تاسيسات و پايگاههاي نظامي کشورهاي منطقه به بهانه ضربه زدن به آمريکا ، ساير کشورهاي عضو ناتو را نيز به ميدان معرکه خواهد کشاند که تنها متضررين اين مسئله مردم بي چاره ايران خواهندبود که سالهاست تاوان رفتار و کردار احمقانه حکام خود را مي دهند بي آنکه هيچ نقشي در شکل گيري اين حرکات داشته باشند.
نظامي که از بدو تشکيل ، بقاء خود را در جنگ و خشونت مي داند به بهانه شرايط جنگي راحتتر مخالفان خود را نابود و از صحنه سياسي خارج خواهد کرد و مي توان آينده ايي تاريکتري را براي مخالفان سياسي و جنبش هاي حامي مردم در ايران تصور نمود.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر