Translate

۱۳۹۲ دی ۱۹, پنجشنبه

#بررسی رسوم و آیین های شیرین ایرانی، این قسمت #"فحش"

"فحش" در رسوم ایرانی جایگاه ویژه و خاصی دارد بطوری که برای اجرای سایر آیین ها و رسوم روز و زمان خاصی تعیین شده است در حالیکه "فحش" تنها رسمی است که هیچ زمان و روز مشخصی ندارد و این مسئله به ایرانی آزادی کامل می دهد که در هر زمان و مکان ممکن این آیین کهن را بجای آورد.
تعلیم و تعلم "فحش" خود نکات ریز و ویژه ای دارد که از ابتدای تولد کودک باید به آن اهتمام ورزید. فحش ها ابتدا از اشاره و استعاره اسامی حیوانات به سایرین شروع می شود که والدین با این مسئله با شدت تمام برخورد می کنند و با بهره جستن از فلفل و سیخ داغ و دمپایی ابری کودک را از بکارگیری دوباره آن برحذر می دارند.
شیرینی این رسم و آیین به حدی است که کودک با دیدن چنین رفتاری از والدین خود استعمال فحش را بصورت زیر زمینی نموده و از آن حظ لازم را می برد.
با بزرگ شدن کودک و دیدن استفاده والدین بصورت مکرر از "فحش" بصورت جدی و شوخی و تمام مدت و همزمان عدم صدور مجوز برای کودک جهت کاربرد آن، نوجوانان را نسبت با انجام هر چه قویتر و بهتر این سنت وطنی مقیدتر می سازد!
در این آیین زیبا و مردم پسند هیچ محدودیت و معذوریتی وجود ندارد و بیشتر از اندامهای جنسی زنانه و مردانه و خواهر و مادر و سایر اقوام و همچنین اندام پشتی انسانها بهره برداری می گردد.
با گسترش علم کامپیوتر و شبکه های اجتماعی نحوه برگزاری این آیین باستانی نیز متفاوت شده است و افراد می توانند پشت اسامی جعلی دیگران را مورد التفات کامل قرار دهند! کمتر جنبده ای را در فضای اینترنت می توان یافت که از ترکش این آیین زیبای ایرانی در امان مانده باشد!
برای روشن شدن موضوع به چند مثال نگاهی می اندازیم:
اگر فردی از ملی گرایی بنویسد تجزیه طلب ها او را مورد التفات قرار می دهند! اگر از تجزیه طلبی بنویسد ملی گرایان او را به این آیین ملی میهنی فرا می خوانند! اگر از اسلام بنویسد بی دین ها او را مورد تفقد قرار می دهند! اگر از بی خدایی بنویسد دیندارها اقوامش را جلو چشمش می آورند! اگر از مجاهدین خلق بنویسد سلطنت طلب ها و طرفداران جمهوری اسلامی او را به فحش می کشند! اگر از سلطنت طلبی بنویسید طرفداران جمهوری اسلامی و مجاهدین خلق پدرش را در می آورند! اگر از اصلاح طلبی بنویسید طرفداران خامنه ای و کل اپوزیسیون فحش بارانش می کنند و اگر از ولایت فقیه دفاع کند تمام مخالفان مادرش را مورد مهر قرار می دهند!
اگر فوتبالیست آرژانتین باشد که باید مقابل ایران بازی کند این آیین و رسم ایرانی را در صفحه فیس بوکش به رخ جهانیان می کشند و اگر مجری قرعه کشی فیفا باشد ملت سنت دوست، این سنت قومی ملی را به او هدیه می کنند!
در نهایت متوجه می شویم که ایرانیان در استفاده از این آیین و رسم زیبا هیچ ابایی ندارند و به راحتی و در تمام مواقع آنرا به کار می برند! پس برای حفظ ارزشهای ملی و میهنی و گسترش آیین های کهن ایرانی به سطح جهان و نشان دادن علم و ادب ایرانی بهتر است هر کس هر چه دل تنگش می خواهد بنویسد چون اصلا مهم نیست که چه چیزی می نویسد چون در هر حال هستند ایرانیان مقید به حفظ آیین ها که او را مورد لطف و عنایت قرار دهند.
از اینکه بعد از خواندن این متن بنده را بی بهره نخواهید گذاشت سپاسگزارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر