Translate

۱۳۹۲ دی ۱۲, پنجشنبه

# نظر امام در مورد نلسون ماندلا #خاطره اي از هاشمي رفسنجاني

فشار دولت هاي غربي براي ضربه زدن به اعتبار نظام و وارد کردن خدشه به ماهيت انساني و الهي آن؛ برای جلوگيري از نفوذ انقلاب به قلب توده مردم منطقه، روز به روز افزايش مي يافت.
تبليغ دشمن بر دو محور اساسي استوار بود. ديكتاتور نشان دادن رهبران انقلاب و خشن بودن اسلام ناب محمدي.
تمام مقامات حكومت هاي غربي براي بي اهميت نشان دادن انقلاب و جمهوري اسلامي از سفر به ايران خودداري مي كردند تا به اين وسيله جمهوري اسلامي را از صدر اخبار جهان خارج كنند و به حاشيه برانند.
براي مبارزه با اين حربه دشمن نياز به يك تصميم درست بود. تصميمي كه مي بايست نشان مي داد سد شدن در راه صدور انقلاب غير ممكن است و علاوه بر آن صورت انساني و لطيف اسلام را نيز به جهان آشكار مي كرد.
در جلسه شوراي امنيت ملي تصميم بر اين شد كه از مبارزان و آزاديخواهان جهان براي ديدار از ايران دعوت به عمل بيايد. اولين گزينه كه آقاي خامنه اي پيشنهاد آنرا داد "ماهاتما گاندي" بود!
اين پيشنهاد آقاي خامنه اي سبب خنده برخي از دوستان از جمله سید محمد خاتمي شد كه بعدها سر همين مسئله آقاي خامنه اي کینه ای عمیق از خاتمی به دل گرفت و زمان رياست جمهوري او، بسیار انتقام گرفت.
در نهايت تصميم گرفتيم نلسون ماندلا را به ايران دعوت كنيم. اما تاييد امام نيز لازم بود، چون ما هيچ حركتي را بدون همراه داشتن تاييديه امام انجام نمي داديم.
به خدمت امام رفتم و موضوع را به ايشان عرض كردم. امام فرمود: اين "معصوم آنالدا" ديگر كيست؟! از صحابه رسول الله است؟!
عرض كردم: "معصوم آنالدا" خير "نلسون ماندلا"
امام فرمود: حالا همين كه تو مي گويي؟ طرف چه كاره است؟ كمونيست است يا ماركسيست؟
عرض كردم هيچ كدام! ايشان طرفدار برقرار حقوق يكسان بين سياه و سفيد هستند و با برده داري و اين مقولات مخالف اند و سالها بخاطر همين موضوع از طرف ر‍‍ژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي تحت شكنجه و زندان و آزار هستند!
امام فرمود: مگه ما با آفريقاي جنوبي رابطه نداريم؟
عرض كردم چرا اتفاقا روابط خيلي خوبي هم داريم اما اين يك مانور تبلیغاتی است براي دفع شر از اسلام، یا به قول ما حوزوی ها تقیه می کنیم!
امام فرمود: این تقیه رو خوب اومدی! اما اين "معصوم آنالدا" كه با برده داري مخالف است از نظر اسلام کافر محسوب می شود چون رسول الله آنرا مجاز دانسته و خود حضرت هم برده خريد و فروش مي كردند!
عرض كردم خب اينها مربوط به تاريخ است و در حال حاضر امكان خريد و فروش آدم نيست!
امام فرمود: گفتي اين "معصوم آنالدا" رييس جمهور كجاست؟
عرض كردم ايشان آزاديخواه و مبارز است و رييس جمهور جايي نيست!
امام فرمود: مرد حسابي ما را گرفتي؟! آزاديخواه مي خواهيم چه كار؟ خود ما اينجا آزاديخواه ها را كرديم زندان آنوقت تو مي خواهي از خارج آزاديخواه وارد كني؟ اين آدم كه نه قدرت دارد و نه كسي را كشته و نه زنداني كرده و نه به كسي زور گفته به چه درد ما مي خورد!
دنبال كسي باشيد كه بخاطر اسلام حاضر باشد هر كاري انجام بدهد!‌ بكشد و خراب كند و زنداني كند و به دشمنان اسلام رحم نكند!
عرض كردم خب ما چنين كسي را نداريم؟!
امام فرمود: "چرا نداريم؟! همين آقاي خامنه اي"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر