Translate

۱۳۹۲ دی ۲۰, جمعه

#نظر امام در مورد حقوق بشر #خاطره اي از هاشمي رفسنجاني

بعد از اعدام عوامل ر‍ژيم سابق و برگزاري دادگاههاي انقلاب توسط آقاي خلخالي، آمريكا و حكومت هاي غربي در صدد بودند كه جمهوري اسلامي را حكومتي ضد بشري معرفي كنند.
اعدام معاندان نظام و مخالفان جمهوري اسلامي نمي توانست معناي رفتار ضد بشري و تضييع حقوق بشر داشته باشد چون در تعاليم اسلامي و رفتار رسول الله و امام علي موارد مشابه بسياري وجود داشت كه ما با مقايسه اعمال خودمان با آنها نمي توانستيم رفتار خود را ضد بشري بدانيم.
از سر بيكاري و خود شيريني رفتم خدمت امام تا در اين مورد نظر ايشان را بدانم و هم آيندگان بدانند كه نظر امام در مورد حقوق بشر چه بوده است.
وقتي وارد بيت و اتاق امام شدم ديدم كه ايشان با مرحوم حاج احمد آقا چهاربرگ بازي مي كنند.
تا وارد شدم امام به حاج احمدآقا گفت جمع كن اينها رو! حاج احمد آقا گفتند:‌"يه دست ديگه برنده مي شدم باز مي خواي جر بزني!"
امام فرمودند:"از مادر زاده نشده كسي كه منو ببره؟!"
حاج احمد آقا گفت:"اگه اين كوسه، خرمگس نمي شد بهت مي گفتم!"
بعد امام رو به من فرمودند: "چي شده اكبرُو باز چه گندي بالا آورديد!؟ تو الكي اينجا نمي آي!"
عرض كردم نه مشكل خاصي نيست اين آمريكا و غربي ها نسبت به اعدامها، تبليغات زيادي شروع كرده اند و به شدت عليه نظام سر و صدا راه انداخته اند كه ما حقوق بشر را رعايت نمي كنيم!
امام كمي باسن مبارك را خاراند و بعد فرمود:"مگر بودجه تمام شده است؟!"
عرض كردم خير اما چه ربطي به حقوق بشر دارد؟
امام فرمود: "مگه نمي گي ما حقوق مردم را نمي ديم؟!"
عرض كردم اين حقوق با آن حقوق فرق داره!
امام با عصبانيت از جا بلند شد و در حاليكه شلوار خود را تا بالاي زانوها پايين كشيده بود فرياد زد: "نكنه مردم انتظار دارند من شلوارم رو هم بفروشم پولش رو بدم به اونها كه حقوقشون اضافه بشه!"
چون ديدم امام اينطور عصباني است عرض كردم تكليف چيست؟
امام شلوار خود را بالا كشيد و فرمود هر كس كه راجع به حقوقش اعتراض داشت شلوارش رو دربياريد و بفروشيد و بريزيد به حساب 100 امام!"
عرض كردم ما كه كسي رو نداريم اينقدر جسارت داشته باشه كه بتونه شلوار مردم رو در بياره!

امام فرمود: "چرا نداريم همين آقاي خامنه اي!!"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر