Translate

۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

یک مثال واقعی از تفاوت دموکراسی با دیکتاتوری


شهردار ایالت کبک کانادا که در یک برنامه تلویزیونی به شوخی از کشتن گربه ها سخن گفته بود ، از مردم کانادا عذرخواهی کرد.
این شهردار در جریان یک مسابقه رادیو گفته بود که گربه ها در خیابان فقط ولگردی می کنند و کار خاصی انجام نمی دهند و او گربه ها و بچه گربه ها را کشته است!
سخنان این شهردار که خشم طرفداران حقوق حیوانات را بر انگیخت سبب شد او در سایت رسمی خود از همه مردم به دلیل اظهارات خود عذرخواهی کند.
نکته مهم تر از خود این خبر این است که ، در یک کشور دموکراتیک وقتی حتی به شوخی از کشتن و تهدید سخن می گویند ، برای جلب نظر مردم و کسب اعتماد مجدد آنها مجبور به عذرخواهی می شوند در حالیکه در کشور ما ، نه تنها در صحبت مسئولان مدام تهدید و ارعاب و تضییع حقوق شهروندان تکرار می شود که در بسیاری مواقع این سخنان را عملی هم می کنند.
کشتن و زندانی کردن ، حتی با دلایل کاملا شخصی ، در کشور ما به یک روند کاملا عادی تبدیل شده است و نه تنها کسی بابت رفتارها و گفتارهای خود عذرخواهی نمی کند بلکه به دنبال اثبات حقانیت خود نیز هست.
تفاوت دموکراسی با دیکتاتوری را می توان در همین جا به خوبی مشاهده کرد. سیستم های متکی بر رای مردم ، برای افکار عمومی احترام قائل هستند و می کوشند هیچ حرکتی حتی به ظاهر برای تخریب وجهه خود انجام ندهند ، اما در سیستم های دیکتاتوری جلب نظر رهبر مهمتر از توجه به افکار عمومی جامعه است.
در سیستم های دیکتاتوری حتی اگر همه مردم با فردی مخالف باشند ، اما او مورد اعتماد رهبر باشد ، می تواند برای مدتهای مدیدی در راس قدرت باقیمانده و حتی به توسعه رفتارهای جنایتکارانه خود نیز اقدام کند.
در هفته های گذشته صدور حکم متهمان کهریزک ، شوک عمومی به جامعه وارد کرد و همه دیدیم که جانیان و آدمکشانی که برای اهداف سیاسی خاص ، مرتکب انواع تخلفات می شوند ، حتی به اندازه یک فرد که بصورت کاملا اتفاقی و در جریان یک تصادف رانندگی سبب مصدومیت و یا مرگ فرد دیگر شده باشد توبیخ و جریمه نشدند.
در سیستم های دیکتاتوری حفظ جانیان و متخلفانی که برای منافع شخصی خود حاضرند برای سیستم و حکومت جانفشانی کنند ، مهمتر از حفظ جان افراد عادی است.

مخالفت جمهوری اسلامی با دموکراسی و سکولاریسم و لیبرالیسم ریشه در افکار جنایتکارانه حاکمان دارد تا در سایه یک حکومت دیکتاتوری و تمامیت خواه در مقابل هیچ احدی پاسخگو رفتار خود نباشند.

۱ نظر:

  1. لینک قیمت منو رستوران برج میلاد : http://seirnews.com/fa/news/15725
    قیمت ششلیک در این رستوران برابر خون ان دو جوان زورگیر هست که به خاطر ٧٠ هزار تومان اعدام شدند یعنی ششلیک ٧٠ هزار تومان

    پاسخحذف